Obserwatorzy

niedziela, 28 października 2012

Moje sposoby na naukę -warto przeczytać !


Moje sposoby na naukę -warto przeczytać !

Dziś musiałam się uczyć niemieckiego ogółem lubię niemiecki i angielski więc nie mam problemu. Tak więc dzielę się z wami moimi sposobami sprawdzone w klasie 4 .
Dzięki tym sposobom w 4 klasie miałam czerwony pasek ( jak chcecie pokaże wam w jakimś poście moje świadectwo.)

                                         Dość znany sposób - podkreślanki                                         
Podkreślanie ważnych słówek lub wiadomości - po pierwsze rzuca się w oczy po drugie łatwiej się zapamiętuję. Ja z tej funkcji korzystam namiętnie. Najczęściej podkreślam : ciekawostki , ważne rzeczy ,NOWE RZECZY itp.



                                                          Tematyczne rysunki w zeszytach                      
Schematy rysunki itp. warto jak ma się lekcje o grzybach narysować taki grzyb i go opisać.

                                    Coś na ortografie... - obrazki pisownia                                

Nie wiedziałam jak to nazwać chodzi o to że np. wyraz żółw piszę się przez"ó".
A na obrazku skorupa żółwia jest w kształcie "Ó" można tak zapamiętać trudne słowa.
Można też robić takowe skojarzenia.

                                           Sposoby na języki obce                                                           
Czyli jak zapamiętać pisownię wymowę oraz znaczenie danych wyrażeń.

                                              "Mój słowniczek"                                                                 
Ja osobiście na każdej lekcji języku obcego robię wykres trudnych dla mnie słów.
Czyli dajmy przykład wyraz :
rower - bike - bajk 
  (Pl)     (Ang)   (czyt)
                                                Książki językowe z obrazkami.                                        
Takie książki jak dla mnie są o wiele lepsze od słowników i podręczników jeśli chodzi o dane słówka. W takich książkach często dołączona jest płyta z wymową. Oraz podobno kolorowe podkreślanie ,obrazki itp bardziej pobudzają pamięć .
                                               Zawsze zapisuj sprawdziany!                                                 
Najlepiej mieć notes w formacie zeszytu z możliwością  wyrywania kartek aby nie było bałaganu.Może to być również tablica lub co chcecie ważne  żeby pamiętać.

                                                Ucz się wszędzie                                                                     
 
Warto przyklejać sobie karteczki samo przylepne z np.pisownią słówek ...
Ja mam takie karteczki prawię wszędzie! Jak się tak zerka około 50 razy dziennie to się to samo zapamiętuję .
                                               A to takie moje pomoce :]                                                  
 Markery do podkreślania
 Materiały dodatkowe książki ,słowniki, płyty,mapy   itp.

Tak więc mam nadzieję że trochę bardziej polubicie naukę. :)
Pozdrawiam :) Chcecie więcej poradników??

10 komentarzy:

Muffliatto pisze...

fajne sposoby , ja zawsze stawiam sobie wykrzyknik najlepiej zielonym kolorem i wielkii przy czymś czego muszę się nauczyć. wdg. mnie można sobie jeszcze w szkolena j. obcym pisac sb. ołówkiem przy wyrazie jak się czyta i w domu ćwiczyń najlepiej NA GŁOS :) Posiadam notesik w którym wszystko zapisuje np. nawet kartkówki ( u mnie w szkole przeważnie kartkówki zapowiadają :)). Obserwuję i liczę na rew :)

polyvory pisze...

ja też zawsze sobie podkreślam co warto zapamiętać:D

Anonimowy pisze...

mam taki sam podkreślacz tylko że z miasta dostałamgo na konkursie o tym mieście.
My w klasie jak podkreślamy w zeszycie od j. Polskiego to pani się drze że to nie brudnopis i żeby niepodkreślac a ni nic

00mili00

karolinssss pisze...

ja robię sobie zawsze notatki, szczególnie to jest pomocne przy historii, albo jeśli chodzi o języki obce, to zapisuję sobie słówka na kartce obok czytanego tekstu tak, żeby nie musieć ich później szukać po milionach zeszytów. przy okazji, łatwiej mi będzie, gdy będę się uczyć do matury ;d

Patty pisze...

Hmm .. świetny poradnik, oby więcej takich ! :D Mam podobną do Ciebie metodę zapamiętywania :>

xoxo :*

Ania pisze...

bardzo fajne sposoby :)
jak dla mnie najlepszy jest ten z tym podkreślaniem ;)

Wiktoria pisze...

Przyda mi się .

wszystko co modne pisze...

ale super masz w szkole niemiecki a ja mieszkam w niemczech nie dawno się przeprowadziłam

Wiktoria pisze...

Ja naukę lubię od daaaaaaawna :).

Anonimowy pisze...

mam takie same zakreślaczwe tylko z mojego miasta:)

00mili00